fredag 8 april 2016

Våraning

Äntligen! Vaknade tidigt i morse och låg länge och funderade på om jag skulle ta den där morgonpromenaden som jag planerat så länge - i dag var nog säkert rätt dag, +1,2 och nästan solsken. Japp! Hoppade glatt upp, laddade kameran för med rätt objektiv den här gången, 70-300. För fågelfoto skulle det väl varit ännu värre, men det här är mitt värsta. Siljan och stranden nästa.
En fågel såg jag, en knipa som flög så fint över vattnet men där hann jag inte med, så det fick bli bara vatten istället. Jag njöt iaf av morgonen!
Den här vyn mötte mig när jag passerat järnvägsbron. Det vita som flyter på vattnet är inte som man kan tro, is, utan skum från det forsande vattnet uppe vid kvarndammen. Och den andra visar en bit av 'hemma' från sjösidan. Det är mycket lågt vattenstånd just nu.



#30/100

2 kommentarer:

  1. Du njuter din dag. Förståndigt. Jag städar förrådet i stugan

    SvaraRadera
  2. Du njuter din dag. Förståndigt. Jag städar förrådet i stugan

    SvaraRadera