torsdag 31 mars 2016

Så skönt!

Årsmöte för samfälligheten, skönt att det är gjort. Det har inte varit enkelt  för 'ett fruntimmer med hönshjärna' att sätta sig in i fiberdjungeln och all teknik som gäller där. Först trodde jag att fiber är allena saliggörande, men icke - det är ju bara möjlighet att köpa: datatrafiktillstånd fram och tillbaka i olika mängd, köpa tv-paket, IPTV heter det, köpa telefonmöjlighet. Men sen kan man också skaffa kabel-TV och där kan man köpa tvillingkort, fler kanaler och fan och hans mormor.
Bildresultat för dammråttorMen efter en del telefonsamtal och mail då jag erkänt min absoluta okunskap i detta virrvarr av ord, så har jag faktiskt lärt mig en del, så jag är väl inte så jäkla korkad ändå. Tack och lov. Men nu är det bestämt, men innerst inne undrar jag vad jag ska med fiber till? Får mig osökt att tänka på storasysters definition på damm - FIBRER! Och sånt ska vi betala massor med pengar för.... som jag har fullt av i alla hörn!
Gonatt!
å tänk! Den där lilla dammråttan till höger måste ha slunkit in på ett bananskal (lånad på nätet)

#23/100

1 kommentar:

  1. *S* vi har också tecknat oss för Fiber.. helt enkelt för att Telia lägger ner.. Åt helvete med dem då? Måste man muta dem?

    SvaraRadera