söndag 20 mars 2016

En flitens dag

Efter frukosten - sisådär vid lunchtid - packade vi för en tur till stugan. Här skulle vårstädas!
Det är ju så att vi tillbringar långfredagen där tillsammans med barn med familjer, så även i år, och jag tyckte att det skulle vara trevligt att ha lite fixat den här gången. Så jag har torkat ur skåp och kyl, slängt ut mattorna, Rolf har städat altanen och nu har vi bara golven kvar i stugan. Men det är lite knepigt när man inte har vintervatten, varken varmt eller kallt. Nu är det gjort i alla fall. Dessutom har jag hyfsad koll på vad som fattas därute, så morgondagen ska jag gå på målningen och tisdagen är det bowling, sen så....
Upptäckte när vi kom dit att mitt fina olivträd har fått för lite vatten, bladen var torra och krullade sig. Hoppas det repar sig nu. Hällde på riktigt mycket, men med lite otur så ligger väl drivor med blad nedanför nästa gång vi kommer ut. Tur att dammsugningen är ogjord där!
Hemma plockade jag fram mina dahliaknölar, de verkade lite ankomna men de har skjutit skott ändå, långa bleka saker. Jag planerar för en dahliahäck mot staketet. Såg en sån på Gotland, friland, men jag ska ha mina i krukor. Måste införskaffa några fler tror jag.
All snö är borta, så det blir inga skoterturer på sjön i år. Lite synd, för barn har lite svårt att leka ute - kan inte som vi som gjorde kossor av kottar (hihi - det gjorde nog inte vi heller), nej det är nog bara blippa på telefonen som gäller. Men vi hoppas på Blåkullaresenärerna.....
I kväll har LIF spelat första kvalmatchen av max sju mot Modo och det gick ju åt skogen, förlorade med 5-0. Få se om det blir annorlunda på tisdag, då är det hemmamatch. Vi ska dit förstås. Rolf satt klistrad framför tv'n idag medan jag känner obehag i magen när de spelar illa. Då måste jag påminna mig att det bara är lek! För det är det väl? Miljonlek...

#13/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar