söndag 13 mars 2016

5:2 dieten

Det borde även jag nappa på, men nu är det mina orkidéer som får utstå det. Mat och vatten i två dagar, torka i fem.
Jag har plockat ur dem ur krukorna, det här gäller brudorkidéerna, och placerat dem i IKEA-vaser á 15 kronor.
De har mått riktigt bra hela vintern så jag tror att jag kör vidare på det här viset.
På fredagkvällen så fyller jag vasen med vatten och lite näring och där får de stå till söndag kväll. Sedan väntar fem dagars torka så att rötterna blir silvriga. De kan få en dusch med blomsprutan någon gång om jag känner för det.
Är lite sugen att montera någon på en barkbit (kork) också, få se till sommaren...

Vill bara tala om att jag sovit ovaggad natten som var. Underbart skönt, jag var verkligen trött. Och idag har jag/vi varit till lillbrorsan som fyllt modiga 54 vårar. Kaffe och gottgott. Tack Håkan!


#6/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar