fredag 22 januari 2016

Vilken fredag!

Startade dagen ganska tidigt men utan större brådska. Hade inget inbokat förrän efter lunch, då skulle vi på begravningen av en kusin till Rolf. Det är ju inte något man ser fram emot direkt, men det blev en vacker, ljus och stämningsfull akt. Avslutades med minnesstund, smörgåstårta och kaffe.
Sen var det bråttom hem för vi skulle ut och äta tillsammans med Inger o Stig, bord hade bokats på Big Street för trots smörgåstårtan så var iaf jag hungrig. Entrécote med tillbehör blev det, och rött vin - smaskigt gott.
Men nu ska strax nattlampan tändas för att ganska omgående släckas igen - jag är trött!
Positivt idag?! Bara -6 på termometern. Och i morgon får jag kanske tid att ta mig ut med kameran, det längtar jag efter.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar