torsdag 26 november 2015

Yippie - Leksand vann

Äntligen gick det vägen. Har varit riktigt olycklig för deras skull, de hade ju totalt tappat självförtroendet och glädjen. Men ny tränare, nya ansikten och nya ord - iofs värmländska och norska är ju inte så långt ifrån varandra? - gjorde tydligen gott. Hoppas det håller i sig.
Före hockeyn så bjöd Rolf mig på födelsedagsmiddag på rest Akropolis i Leksand. Han var nöjd med sin mat, men jag hade kunnat göra min lax bättre själv. Det där med 54 grader inuti var passerat med råge, dessutom var den salt. Kinkmoster! Men vinet var helt ok. Pinot Gris.
Kollade tv'n idag. Repris av uppdrag granskning som handlade om Ulf Ekman och Livets ord.
Fy fan säger jag! Vilka jäkla svin och roffare det finns i den sekten, om det finns i andra också har jag ingen aning om, men stackars församlingsmedlemmar som får höra hur gott det är att giva, skänker sina surt förvärvade slantar till församlingen och tror att det ska ge dem frälsning - och så är det tydligen han och hans anhöriga som lägger rabarber på allt! Lurad!!
Och finns det någon rättvisa så bör ju bossen Ulf hamna i den hetare regionen när den dagen kommer - och den kommer! Vad jag vet så har ingen hittills lyckats komma igenom det här livet utan att dö....

jag har tappat tron på männsikans godhet, tycker att de allra flesta oavsett religion, tillber Mammon!

2 kommentarer: