torsdag 4 juni 2015

Sjösättning

Började med provtagning på sjukan, allt för att kolla hur frisk jag är! Nej, det är väl kolesterolet som jag måste hålla under uppsikt. Det blev iaf promenad i härligt försommarväder både fram och tillbaka. Sen hem för min spartanska 5/2-frukost som idag bestod av den vanliga citrondrinken och till den ett hårdkokt ägg. Guben bjöd mig på fika ute i trädgården, den lilla plätt som är vår och som ska bli riktigt fin om jag får som jag vill. Satt där och gottade oss i det sköna solskenet som ingav hopp om ännu en sommar; kanske att den börjar nu och håller på i nästan 100 dagar till? Ingen orimlighet men nästintill.... 
En tur till stugan blev det också och planen var ju att äta lunch på altanen där, men se ner kom det gamla vanliga; REGN! Men lunch fick jag, tomatsoppa med fetaost. Hann också med att lasta en kärra med ved som vi körde till grannarna. Fyrhjulingen är bra att ha!

Tidig hemfärd för att inte missa sjösättningen av det som ska bli Enåns bastuflotte, en koloss på 5x8 m. (Ca 10 kvm större än vår trädgård.) Vi hann och det gick vägen så nu ligger den fint parkerad på norra sidan av ån för att invänta den slutliga utformningen. 
Det var många åskådare och det här var nog den yngsta. Hm, telefon redan? Ja det ska börjas i tid det som krokigt ska bli..
Och kan man tänka, jag har för första gången använt min Canon för filmning! Och det var inte alltför enkelt, få se om jag får ihop nåt sevärt.

#94/100



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar