måndag 1 juni 2015

Första sommardagen?

Vaknade till regn på fönsterblecket - precis som det var igår också. Skitväder alltså och ingen sommar i sikte, inte ens vår. Däremot har det varit ruskigt blåsigt idag. Det gick vitvågor inne i Enån! Och då är det blåsigt.

Jag har tillbringat dagen med att rensa maskrosor. Jag gillar maskrosor, de lyser ju som solen (och den är vi ju inte bortskämd med den här våren) men det är trist när de kantar huset och parkeringen. Två timmars hackande och grävande, ja häcken fick sig en dust också men den är jag färdig att riva upp, den vill liksom inte ta sig riktigt, gjorde mig riktigt trött. Dessutom har jag två-dag idag och det gjorde väl inte saken bättre.
Vilade en stund i fåtöljen och det var ju skönt men vaknade av att det bankade på fönstret. Kollade men ingen där, så det var nog en fågel som försökte gena genom köket och ut på altanen. Eller nån av ungarna som sparkade en boll i väggen. Hur som helst, det höll i alla fall.
Sen var det dags för vårkonsert på Musikskolan, våran Maja skulle ju vara med så vi hämtade upp Marit och flickorna för ett par timmars underhållning.  Fröken Margareta är jätteduktig och barnen också förstås, men hon håller på så lääänge. Lilla Lisa hann ledsna av ordentligt liksom övriga småsyskon som var med. Men nu är det gjort!

#91/100

2 kommentarer:

  1. jag hoppas verkligen inte att inlägg 100/100 betyder slutet på detta mysiga småpratande. Du får i utmaning.. 100 till! Sen 'r vanan lagd..*S*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite semester kanske iaf? Men det är enklare när man kan göra det via telefonen. Du får väl också tid att skriva en hel del nu? Nätterna är långa du vet...

      Radera