lördag 30 maj 2015

Är eländet tillbaka??

I morse vaknade jag med kramp i 'gamla vanliga benet', en smärta jag inte känt på snart fem månader. Det skrämde mig - jag vill absolut inte ha det tillbaka, det som gjorde mig i stort sett orörlig i över ett halvår. Sendrag/kramp i benet då jag var tvungen att stå dubbelvikt för att töja ut senor och muskler. Det försvann när jag slutade med statinerna - eller vad det nu var som fixade till det.  För några veckor sedan började jag med den ena sorten igen, ifall att det skulle funka. Mina blodfetter är ju hiskeligt höga. Så är det tabletterna som orsakar problemen? Eller vätskebrist? Eller för mycket golf och trädgårdsarbete? Jag ska iaf ta det lugnt den här veckan få se om det räcker. Synd på onsdagens spel med oldboysen, få se om det känns bra till lördagen då det är flaggtävling.
Nu ska jag strax krypa ner i sängen med Gustavs pojke, ska på födelsedagsfirande i morgon. Natti!

#89/100

4 kommentarer:

  1. jag hoppas det är vätskebrist, men tror tyvärr statinerna.
    Finns inget annat som kan ta ner blodfetter??? Vad gjorde man förr?

    SvaraRadera
  2. http://o.cotot.com/amne/kolesterol/fraga-lakaren-vad-ar-alternativen-till-en-statin-for-att-sanka-kolesterol

    SvaraRadera
  3. Efter att nu ha lyssnat på Dr.Matthias Raths förklaring till arterioskleros, så är jag tvungen att lâmna ut min mirakeldryck, som borde kunna tas tillsammans med MSM.
    Alla som har provat denna dryck, har sänkt eller blivit av med ett hôgt Kolesterol och/eller för höga Triglycerider på ett helt naturligt sâtt.
    Resultat inom en månad.
    6 Ekologiska Limes sköljs i bikarbonatvatten, ev. en msk ättika.som tar bort bakterier,svamp och parasiter + en del av ev. besprutningmedel.
    Skär limen i skivor med skal och lägg den i en mixer tillsammans med 3-5 Ekologiska Vitlöksklyftor.
    Lägg den väl mixade blandningen i en kastrull tillsammans med 1 Liter vatten
    Låt blandningen bara få ett lätt snabbt uppkok.
    Låt den sedan svalna under 2-4 timmar
    Den bör var lite varm när den passeras genom en sil, sedan tappas den lite trögflytande vätskan upp på en glasflaska och förvaras i kylen.
    Följer man recepetet så ska man ta ett likörglas på fastande mage varje morgon, vilket motsvarar 2 “klunkar”, kanske att inte alla klarar detta, men det fungerar nog bra även före lunch. Vill man ta 2 gånger per dag så blir det även en “sup” före middagen.
    Gilla · Kommentera

    30 personer gillar detta.

    Ellinor Biörklund Glömde skriva att jag lâgger givetvis in 15 - 30 ml KS i blanding
    5 tim · Gilla · 1
    Djoser Djoser https://m.youtube.com/watch?v=ek7J7_FNQpk
    Dr. Matthias Rath - Instructional Video - Cardiovascular disease...

    SvaraRadera