onsdag 11 mars 2015

Sol och vår

Var uppe med tuppen i morse - det gör inget, solen sken så vackert och ett par minusgrader. Anledningen var att vi skulle vara i Falun före 7.30. Som sk statsanställd så är man ute i god tid förstås så vi hängde på låset kl 7.00. Tyckte inte att jag ville spendera dagen på lasarettet när jag kunde ta en promenad i solen, så jag åkte hem igen men lovade att vara tillgänglig och hämta när det var så dags.
Så väl hemma igen och efter ett par koppar kaffe så packade jag kameran och knatade iväg till stranden. Vattnet var lockande blått, det lyckades jag inte få fram i bilden, änderna knarrade förbi och jag bara njöt. Satt t.o.m på en sten vid vattnet och gottade mig en stund. Katedralen från en annorlunda vinkel, jag gillar den från alla håll. Och långbryggan var välbesökt idag.


#11/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar