måndag 2 mars 2015

Nya matvanor

Gårdagens tårtkalas ligger utanför ramen vad gäller mina matvanor.

Startar dagen med saften från en halv citron i ett glas vatten och en msk olivolja.
Gott! sedan blandar jag ihop:

1 tsk vardera av linfrö, sesamfrö, psylliumfrö, chiafrön
1,5 tsk nyponpulver
0,5 st mosad banan
1,5 dl hallon/blåbär/lingon från frysen
1 dl yoghurt

Det knastrar lite gott av alla frön och några fastnar i tänderna förstås men jag blir mätt och belåten. Sen avslutar jag med en kopp kaffe och till det en wheat crisp med ostskiva.
Räcker gott ända fram till 14-tiden då det är dags för dagens huvudmål.
Nu är det ju så att min Gube gillar lite sötsaker så han kan förleda mig titt som tätt, då blir det ett vaniljhjärta ibland.....
Till kvällen blir det soppa! Favoritmat!

#2/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar