söndag 15 mars 2015

Inte lätt att vara LIF-fan

Första kvalmatchen mot Malmö spelades i dag i Tegera arena. Matchen avlöpte ju inte alls som man önskat, jodå, de gjorde första målet men de kom inte ihåg att de älskar att spela ishockey, att de är bäst på det, att det framför allt är skitroligt och att de får jäkligt bra betalt för att göra det! Men det klart, efter 13 förlorade matcher på raken så undrar de väl själva, inte bara fansen.
I slutet av tredje perioden, vid ställningen 3-3, så bad jag en bön till SportGuden att han skulle låta Leksand få en seger - äntligen! Men han hörde kanske inte min bön - eller? När det var ca 90 sekunder kvar gjorde Leksand ett SJÄLVMÅL! Bad jag om fel sak? Bad jag: "låt Leksand göra mål" men missade att det skulle vara i motståndarkassen? I så fall, Gud hör bön och då är det mitt fel!
Nu är det sex matcher kvar och jag lovar, jag ska se till att formulera mina böner på rätt sätt - göra MITT jobb iaf!

#15/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar