tisdag 24 mars 2015

Ett plus och ett minus

Plusset är att årsmötet är avklarat och tyvärr fick jag inte sparken! Så det blir väl ett till om ett år sisådär.
Minuset är för Leksand - så fruktansvärt trist att de, Malmö, har lyckats skada/decimera laget med Ryno, Ritola, Bergenström, Knuts och idag Frögren. Dessutom en avstängd Kähkönen. Och inte en enda utvisning/avstängning för Malmö för de skadade leksandsspelarna. Märkligt, tycker jag. Men det kanske är så att domarna fått order från högsta ort att Malmö måste upp i SHL - inte Leksand?
Bli förbannade Krigare, och ta dom på fredag!

Idag var vi en sväng till stugan. Letar förtvivlat efter sprängticka. Såg en i toppen på en 25 m hög björk, men dit når inte nån av oss. Får leta vidare. Tills dess får vi hålla tillgodo med saven - smakar absolut ingenting. Är det för tidigt månne?


Och NU är våren här, iallafall idag! Åkte till Leksand över Brossfors. Turligt nog så är det fortfarande tjäle i marken men jag blir glad även över geggan. En enda liten tussilago såg jag i vägkanten, den lyste så glatt. Och jag läste idag att sommaren skulle bli mycket badvänlig - det tackar jag för!


#24/100

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar