måndag 3 november 2014

Produktiv dag

Idag har jag signerat både fotografi och tavla - kul. Dessutom har jag sålt ett foto men det signerade jag inte. Skulle jag ha gjort det?
Har varit på målningen idag, fick skjuts dit då mitt 'bakben' inte bär riktigt som det ska. Det var faktiskt riktigt dåligt väder oxå.
Och i går gjorde jag färdigt utskicket till Konstföreningens medlemmar; skriva ut, vika, frankera, klistra adresslappar och sedan skicka mail till vissa utvalda. Det tog några timmar. Men nu är det gjort så när som på två medlemmar som jag trodde skulle vara på målningen men så var det inte, så de frankerades och ska på lådan i morgon.
Så, som synes! Min måndag var produktiv.

Det var längesedan jag bestämde mig för att fota 52 byggnader häromkring, det har förstås inte blivit mycket av det, men häromdagen passade jag på att föreviga Dalagården här intill. Den har stått övergiven sedan ägaren föll för åldersstrecket och jag och säkert många med mig har undrat vad som ska hända med byggnaden. Men nu är den på väg att tömmas och förmodligen rivas. Den har stått här länge och har säkert en gedigen historia att berätta - om hus nu kunde tala! Skulle vara intressant att höra.



1 kommentar:

  1. Du får skaffa dig en logga att adda till foton, en med genomskinlig bakgrund? Det borde du kunna fixa i Photoshop, syrran.
    En ingel?

    SvaraRadera