måndag 27 oktober 2014

Hösten är här på riktigt

inte alltför kallt men idag var det grått och blåsigt, inget frestande fotoväder alltså. Vi startade dagen med att vakna alltför tidigt - vi skulle ju ha sovit minst en timme till bara för vintertiden men det blev tvärtom! Frukost och sedan en morgonpromenad, måste ju träna tills vi blir hundvakter igen! Men jag har ont i bak och ben fortfarande/igen, så det blir lite haltande för min del.
Sedan fick guben myror i baken så att säga, då var det dags för besök i sommarstugan. Jag hängde med förstås - och kameran. Han pysslade lite i sin nyinredda snickarbod, f.d. vedbod och jag tog en tur ner till sjön men det blåste alldeles väldigt mycket så jag valde att vara inomhus. Hade två äpplen med som proviant men de dög bra som fotoobjekt.
Resultatet av ivrigt arrangerade av vår färdkost, lätt justerad i Lightroom
Fick använda kameran även utomhus också, men fingrarna blev blåfrusna förstås!
Ärggrön kragskivling med kraschlandad insekt

Vattenståndet i sjön, ca 40 cm högre än i somras


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar