söndag 6 april 2014

Så skön den här helgen varit

Vi har varit i stugan och njutit av vårsolen, jag har planterat påskliljor i entrékrukorna, satt om pelargoner, ja den ena ser ut som om det skulle kunna bli en så småningom, finns iaf lite grönt på den. Den andra är - ingenting! men jag chansar och ger den ny jord och lite vatten, så kanske, kanske... Det är den blomman som fungerade under lång tid som korsspindelboning förra sommaren. Och ska sanningen fram så hoppas jag att hen har flyttat, gärna låååångt bort, for ever.
Lite dahliaknölar har jag också fått ner i jorden så kära syster har lite att vattna och vårda ett tag i vår.

Här är korsspindeln i full färd med att paketera en fluga som kommit för nära det klibbiga nätet.
Jag var lite smårädd för den, den är ju faktiskt giftig även om den är ofarlig för oss människor.

#37/100

2 kommentarer:

  1. hör du,, det där skottet av den flerfärgade pelargonen jag fick av dig, hade den dåliga smaken att överleva hela vintern och tvärdö NU. Om det är den som överlevt hos dig, får du gärna rota en åt mig att hämta senare i år?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är den som antagligen är död! Den har också visat liv, skickat upp små kvistar med liv, men nu, nu har den nog lämnat in. Sorry!

      Radera