torsdag 13 mars 2014

Vilken underbar dag!

Solen har lyst från molnfri himmel idag, så fantastiskt underbart. Vi som är så svältfödda på ljus den här vårvintern. Men idag var det en riktig vårdag och jag hade tid för en långpromenad, så lång den nu blir med kameran runt halsen. Efter diverse ärenden på bank och post, så lockade Siljan och långbryggan. Snabbt räknade jag ut att det blir iaf 628m två gånger om jag går dit ut för hem måste jag ju. Så den där långpromenaden blev inte lång vad gäller avstånd, men det tog säkerligen ett par timmar minst. Men skönt var det. Några bilder blev det också.
Siljan har ju sköljt men det har varit ganska kallt i natt och vindstilla så ett tunt lager is täckte ytan. Längst ute vid holmen så hade iskross blåst in tidigare i veckan och säkerligen så skulle den iskakan bära, men jag vågade inte prova - lite för kallt i vattnet den här årstiden.
Som synes så finns det fortfarande lite snö kvar i slalombacken, den som har fostrat så många duktiga slalomåkare, Anna Swenn-Larsson, Tessan Borssén....
Hörde häromdagen att de levererat snö till Lugnet i Falun, konstig vinter vi har...

#15/100


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar