söndag 2 mars 2014

Ojojoj! Pratade på övertid

Nu blev jag lite sen, men det har sin förklaring. Mycket intressant prat med A om barnuppfostran och barndom och allt däremellan fick oss att sitta upp alldeles för länge egentligen. Inser att jag bara är människa, inte den starka fullkomliga som jag alltid har önskat utan en alldeles vanlig med fel och brister. Och det är ju så lyckligt att jag inte har blivit pådyvlad några skuldkänslor, men ändå, jag hade ju önskat att jag varit/är perfekt!
Efter bowlingen serverade jag Mannerströmsinspirerade kycklinglårrullader med äpple och ost. Det blev uppskattat. Barnen fick tacopizza som var lite i starkaste laget för dom - tror jag - men resterna uppskattades av de vuxna.
Men det jag ville berätta i går som blev idag alltså, är att vi spelade bowling; Anna, Peo, Elias, Emil, Rolf, Håkan, Emma och jag. Vi bokade bana på em och jag tror att vårt lag vann, hur man än räknade. Tack och lov att det var jag som skötte resultaträkningen.....

Ser att det blev en förskräcklig oordning på texten, månntro om det beror på vinet jag skvättade i mig?

Dagens bild, egentligen tagen för två år sedan får illustrera att allt kan hända i bowling! (Jag kan absolut inte begripa hur tre bilder har kunnat hamna i samma bildruta, ingen manipulation har skett! Som Kinderägg ungefär)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar