tisdag 18 mars 2014

Bowlingdag

Tisdagar är min bowlingdag, åtminstone vinterhalvåret. Sommaren blir det ju golf istället - OM det nu blir nåt. Skönt att vara hemma också... Men bowling är kul och idag gick det riktigt bra, snittade 150 i fyra serier. Jag är verkligen nöjd med mina 600 poäng jämnt och det bästa är att jag är medveten om hur jag gör/ska göra. Åtminstone för det mesta - idag! Säkert så är det väl som vanligt nästa vecka, då dalar det till snitt 125 kanske. Så det gäller att njuta av det som är.
Jag har skrivit en checklista, var jag ska stå och vilken pil jag ska sikta på osv. Jag tittar aldrig på den, listan alltså, flinar lite i smyg när jag tänker på den, huvudsaken är att det funkar.
I morse, tidigt, så väckte hunden mig och vi gick dagens första kiss- och bajsrunda. Han var lite mildare i draget idag, ingen förlängd arm alltså. Se följde han med Rolf till stugan där han fick springa lös, tror att han njöt rejält av det.
**********
Skrev häromdagen om isen ute vid stugan och nu när jag läser det så verkar det som om vi kört genom isen med skotern, men så är det verkligen inte. Nejdå, vi har inte ens provat en enda gång i vinter om den håller. Fega jag!
Och så här såg det ut den här tiden för ett år sedan - då var våren ganska långt borta och isen höll gott och väl.  Jämför med bilden på huset, den är tagen häromdagen.
#20/100







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar