måndag 17 februari 2014

Fototriss #248 Grått

Idag skiner solen så fint, svårt att se något grått då, så det får bli några bilder från arkivet. Ja alla är tagna i år för det har verkligen varit gråväder hur länge som helst! Den första är kyrkan, januari innan isen la, en liten färgklick med bänken där i förgrunden men annars; bara grått! En grå lada fastnade på bilden när solen visade sig några minuter häromdagen och den sista bilden har jag gjort lite gladare i Lightroom, den var alldeles förskräckligt grå innan.
Det här var så långt som min gråa fantasi sträckte sig, men jag ska kolla runt på många fler gråa och roligare bilder på FOTOTRISS

Nu när jag tittar på bilderna så ser jag att det är minst "50 nyanser av grått"!
Jodå, jag har läst böckerna...

Ut och njut av solen, själv ska jag gå och måla lite. Det är också roligt

3 kommentarer:

  1. Fotot nummer två var jättefin tycker jag,
    gillar att den där bänken kom i förgrunden, ja allt blev perfekt i den bilden.
    Rätt mycket snö har du på ditt snöfoto, här har vi nästan bara slask och vatten just nu.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  2. Fina bilder till temat, bild två och tre var verkligen ljuvliga att vila ögonen på :)

    SvaraRadera